Allmänt
 
Varorna jag säljer är begagnade men skicket är alltid bästa möjliga om inte annat anges i beskrivningen. Jag försöker alltid ge en så noggrann och detaljerad beskrivning som möjligt av föremålens skick. Det rör sej dock om äldre begagnade varor så patina och ett visst slitage är nåt man i viss mån får räkna med.

Vissa möbler har renoverats lätt, andra säljs mer eller mindre som renoveringsobjekt och det framgår isåfall i beskrivningen. Alla varor säljes i befintligt skick och kunden har ett eget ansvar att undersöka varan innan köp.

Alla priser anges i svenska kronor och moms ingår/tillkommer ej eftersom jag enbart handlar med begagnade varor och då gäller vinstmarginalbeskattning.

Jag lägger stor vikt vid personlig kontakt och eftersträvar att köpet ska vara så snabbt och enkelt som möjligt för kunden.



 

Beställning & Köpvillkor
 

Beställning av varor sker via e-post. Ange då vad du vill köpa, ditt namn, adress och telefonnummer. 
Jag återkommer därefter med pris inklusive frakt, samt betalnings-information.
Betalning ska då ske  inom 3 dagar efter att du fått besked om totalt pris. Om ingen betalning skett inom dessa tre dagar blir varan åter tillgänglig för andra köpare.
Betalning kan ske direkt till mitt bankkonto, via Swish eller Paypal.
Jag skickar med Posten, Schenker eller Bussgods och köparen väljer själv fraktsätt.
Se under kategorin länkar för dom olika transportföretagens hemsidor 
Varorna skickas snarast efter att betalning är gjord.
Observera att alla varor säljes i BEFINTLIGT SKICK!
Vid köp av lampor och liknande elektrisk utrustning svarar köparen själv för kostnader för eventuella reparationer.

Beskrivning av betalningsmetoder

Frakt & Leveransvillkor

Jag emballerar alla varor noggrant i stötsäkert emballage för att i största möjliga mån försäkra mej om att dom kommer fram till kunden i samma skick som dom lämnar mej.

Jag tänker miljövänligt och återanvänder därför förpackningar o em-
ballage så mycket jag kan. 

Eventuella transportskador på paketet ska anmälas omedelbart till den firma som levererat paketet. Upptäcker du skadan först när du har öppnat paketet och skadan kan kopplas till transportbolagets hantering, skall du även då kontakta dom och göra en anmälan.

Upptäcker du däremot skador på varan som jag har missat att ta upp 
i produktbeskrivningen är det till mej direkt du ska vända dej.

 

Jag ansvarar ej för paket som försvinner under transport. Ej heller   för fraktskador orsakade av annan part annat än om dom kan bero
på oaktsamhet från min sida vid packning och emballering.

Mindre varor skickas med antingen Posten, Schenker eller Bussgods
och då finns även möjlighet att spåra paketen (gäller ej brev).


OBS! Större möbler och liknande avhämtas på plats i butiken av kunden
själv eller av kunden bokat transportbolag. Detta sker efter 
överenskommelse. 


Transport och eventuella försäkringskostnader tillkommer på alla priser och betalas av kunden.
 

Ångerrätt & Återköp

Som privatperson har du enligt Distanshandelslagen rätt att ångra köp inom 14 dagar. Om du ångrar köpet betalar du själv returfrakten och varan måste naturligtvis vara i samma skick som när du fick den.

Ångerrätten börjar gälla den dag du fått varan. Om du ångrar dej ska du skicka ett skriftligt meddelande om detta, helst via e-post, där du anger återbetalningssätt. Jag tar sen ställning till om du uppfyller de förutsättningar som krävs för tillämpning av ångerrätten och kontaktar dej sen per e-post. 

När du returnerar varan ska den emballeras väl, helst i originalför-
packningen, och skickas tillbaka med samma fraktbolag som när du fick den.

När jag fått tillbaka varan kommer köpesumman med avdrag för ur-
sprungliga fraktkostnader att återbetalas till dig inom 10 dagar räknat från dagen då jag mottog returen.


Försenad leverans: Om leveransen skulle bli kraftigt försenad har du som kund rätt att avbeställa varan och avbryta köpet så länge varan
inte har hunnit skickas. Förseningar som beror på långsam postgång eller annat som påverkar leveransen efter att jag har lämnat paketet ifrån mej kan jag inte ta ansvar för.



 

Force Majeure


I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåt-
gärder på arbetsmarknaden, myndighets 
beslut, samt jämförbar händelse utanför vår
kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal skall
utgöra grund till att vi befrias från våra för-
pliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Cookies: Denna hemsida använder så kallade cookies. Det är små textfiler som lagras i din dator och som hjälper till när vi räknar unika besökare på sidan. Cookiefilerna är helt anonyma och innehåller ingen personlig information.

Om du vill kan du stänga av cookiefunktionen i din webbläsare. Det gör du genom att gå in i säkerhetsinställningarna i din webbläsare. Stänger du av cookies kan det innebära att vissa delar av denna hemsida inte fungerar.

 


 

Reklamationer


Om du som privatperson har mottagit en skadad produkt, eller om jag av misstag skickat fel vara, ska du kontakta mej så fort som möjligt. I båda fallen står jag för returkostnaden och om det skulle vara så att jag inte har möjlighet att ersätta med en annan liknande vara har du
som kund naturligtvis rätt att få pengarna tillbaka. Däremot återbetalas inte den ursprungliga frakten.

Om du är privatperson har jag som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens 
rekommendationer. Tvist mellan företag avgörs i allmän domstol.